Aktuality

25.04.2024, 01:31



24. 04.



Origami s Markétou
24. 04.



Dny dobrovolnictví KK
25. 04.



Bookstart
25. 04.



Tvořivé dopoledne pro všechny
25. 04.



Listování
27. 05.



LeleBAND
30. 05.



Origami s Markétou
01. 05.



Tvořivé dopoledne pro všechny
02. 05.



Výroba kytičky ze saténu
02. 05.



Origami s Markétou
08. 05.



Tvořivé dopoledne pro všechny
09. 05.



Výrova mýdel
09. 05.



Český den proti rakovině
15. 05. - 18. 05.



Dizajniště na cestách
15. 05. - 23. 05.



Science Café
15. 05.



Tvořivý knihovníček
15. 05.



Origami s Markétou
15. 05.



16. 05.



Tvořivé dopoledne pro všechny
16. 05.



Herní klub
16. 05.



Origami s Markétou
22. 05.



Tvořivé dopoledne pro všechny
23. 05.



Zahrádkáři zahrádkářům
29. 05.



Tvořivý knihovníček
29. 05.



Origami s Markétou
29. 05.



Bookstart
30. 05.



Tvořivé dopoledne pro všechny
30. 05.



Dobrovolnictví



Školení na PC



Návod audiohnihy a e-knihy



Stahování e-audioknih



Návod - čtenářské konto 1



Návod - čtenářské konto 2



Informace o spotřebitelské poradně D-test



Nabídka vypracování rešerší



Odprodej knih



Certifikát ATIC


Cesta do historie umění byla velmi zajímavá

publikováno: 04.10.2016
autor: Za Městskou knihovnu Chodov Marie Valentová

Na cestu světem umění vzal žáky sedmé třídy jedné z chodovských škol Ondřej Horák, spoluautor knihy Proč obrazy nepotřebují názvy. Hostem chodovské knihovny byl v rámci celorepublikové akce pořádané Svazem knihovníků a informačních pracovníků: Maraton čtení. Na úvod žákům představil nejen sebe, ale i výše uvedenou knihu. S její pomocí je pak provedl dějinami umění a různými výtvarnými styly.

Naprosto si své publikum získal nejen vtipnými vsuvkami: „V letním kině jsem viděl film: Želvy Ninja, ty jsou pojmenované po slavných umělcích, takže stačí, když je ve výtvarce vyjmenujete tak máte jedničku.“ Děti spolupracovaly výborně i při odpovědích na různé dotazy nebo při poznávání známých obrazů. Ta správná zábava však nastala, když měly za pomocí různých výtvarných děl sestavit časovou osu toho, jak se výtvarné umění vyvíjelo. Dá se říci, že úkolu se jednotlivé skupiny zhostily s větší či menší vervou, což se projevilo i na výsledku. Ze čtyř skupin se povedla jedna osa i s popisky a obrázky. Ostatní osy už byly povedené o něco méně. Ono nebylo úplně ideální dávat třeba fotografii koní v řadách nad sebou k egyptskému umění, což jeden ze skupiny autorů komentoval hláškou:“Já vám říkal, že tam ty dostihy nepatří.“ Každopádně si děti mohly své výtvory odnést a myslím si, že je to úžasný způsob jak v dnešní mládeži změnit zájem o umění. K tomu je také určena ostatně i kniha, s níž děti pracovaly a která je s uměním seznamuje formou komiksu s detektivní zápletkou.

clanekclanekclanekclanekclanekclanek