Aktuality

05.12.2024, 01:41



Provozní doba



Univerzita třetího věku
každou druhou středu



Vánoční provozní doba



Vánoční focení s Gábinou
10. 12.



Umělá inteligence
04. 12.



Mikuláš v knihovně
05. 12.



Jazzový koncert
12. 12.



Tulouš
16. 12.



Origami s Markétou
Každou středu



Tvořivé odpoledne pro všechny
Každý čtvrtek



Dobrovolnictví



Školení na PC



Semínkovna



Návod audiohnihy a e-knihy



Stahování e-audioknih



Návod - čtenářské konto 1



Návod - čtenářské konto 2



Informace o spotřebitelské poradně D-test



Nabídka vypracování rešerší



Odprodej knih



Certifikát ATIC


Cesta do historie umění byla velmi zajímavá

publikováno: 04.10.2016
autor: Za Městskou knihovnu Chodov Marie Valentová

Na cestu světem umění vzal žáky sedmé třídy jedné z chodovských škol Ondřej Horák, spoluautor knihy Proč obrazy nepotřebují názvy. Hostem chodovské knihovny byl v rámci celorepublikové akce pořádané Svazem knihovníků a informačních pracovníků: Maraton čtení. Na úvod žákům představil nejen sebe, ale i výše uvedenou knihu. S její pomocí je pak provedl dějinami umění a různými výtvarnými styly.

Naprosto si své publikum získal nejen vtipnými vsuvkami: „V letním kině jsem viděl film: Želvy Ninja, ty jsou pojmenované po slavných umělcích, takže stačí, když je ve výtvarce vyjmenujete tak máte jedničku.“ Děti spolupracovaly výborně i při odpovědích na různé dotazy nebo při poznávání známých obrazů. Ta správná zábava však nastala, když měly za pomocí různých výtvarných děl sestavit časovou osu toho, jak se výtvarné umění vyvíjelo. Dá se říci, že úkolu se jednotlivé skupiny zhostily s větší či menší vervou, což se projevilo i na výsledku. Ze čtyř skupin se povedla jedna osa i s popisky a obrázky. Ostatní osy už byly povedené o něco méně. Ono nebylo úplně ideální dávat třeba fotografii koní v řadách nad sebou k egyptskému umění, což jeden ze skupiny autorů komentoval hláškou:“Já vám říkal, že tam ty dostihy nepatří.“ Každopádně si děti mohly své výtvory odnést a myslím si, že je to úžasný způsob jak v dnešní mládeži změnit zájem o umění. K tomu je také určena ostatně i kniha, s níž děti pracovaly a která je s uměním seznamuje formou komiksu s detektivní zápletkou.

clanekclanekclanekclanekclanekclanek